Perfecte billen

Nowadays mogen vrouwen met rondingen gezien worden; “WE LIKE BIG BUTTS”. Mocht jij niet van nature het lichaam van Kim Kardashian hebben, dan wordt het tijd dat je billen met krachttraining versterkt worden. Zodat je een volle bilpartij ontwikkeld. Let’s kick some ass.

How to get the perfect butt?

Op social media worden we overladen met de perfecte vrouwen billen. Vervolgens wordt er verteld dat we moeten squatten om ook zulke billen te krijgen. NOT.

Een squat is een kniebuiging, die vaak met extra gewicht wordt uitgevoerd. 

De squat is compound, dit is een full body oefening. Hier spelen de dijen, heupen, billen, hamstrings en quadriceps een rol. Zoals je leest is dit niet de meest effectieve manier om puur de billen te trainen. Er bestaan geisoleerde oefeningen, die alleen de billen goed aanspreken.

Even een klein stukje kennis. Onze billen bestaan uit drie spieren: de Gluteus Minimus, Gluteus Medius en de Gluteus Maximus. De laatste spier uit de groep is verantwoordelijk voor de vorming en ronding van de billen. De Maximus, zorgt zoals de naam al aangeeft voor de maximale en grootste beweging van je billen. De functie van de maximus zorgt voor de beweging naar achteren en het naar buiten draaien van je bovenbeen. De zijwaartse beweging van je bovenbeen wordt  verzorgt door de bovenste vezels.

Een oefening waarbij je deze spiergroep goed traint is de deadlift. De deadlift is een oefening waarbij je gewicht van de grond tilt tot aan je heupen, deze opent en vervolgens het gewicht weer tot de grond laat zakken.​ De deadlift is ook een compound. Tijdens deze oefening spelen vooral je bilspieren een grote rol. Als je kiest voor een compound oefening kies dan de deadlift in plaats van de squat. Andere goede oefeningen voor je billen zijn; de gluten bridge, kettlebell, hip lift (hip truster) of rope cable pull.

(Meer info & blogs kun je vinden op www.fitdutchies.nl)