Je staat op het punt om te gaan beginnen met sporten. Misschien heb je ervaringen met een sportschool, een wekelijkse sport toen je wat jonger was of misschien ben je al je hele leven in rusttoestand. De eerste stap is gemaakt om te willen sporten. Good job!

Nu sta je dus voor tientallen sporten en welke ga je kiezen? Denk na over wat je leuk vindt om te doen en wat je ermee wil bereiken. Wil je vooral actiever worden, je conditie opbouwen en lekker naar buiten? Schrijf je dan in voor een bootcamp training. Als je nu geen idee hebt waar ik het over heb, leg ik je de vijf bootcamp principes uit en voordelen ervan.Join us!

  1. Breathe in the air!

Bootcamps zijn altijd buiten. Als je nu woont in de big city of in een boerendorp, je gaat lekker buiten aan de slag met allerlei workouts. Denk aan springen op bankjes, heuvels oprennen, push-ups en squats met lichaamsgewicht maar ook verschillende soorten loopvormen. Kortom, een goede dosis frisse lucht na een school- of kantoordag.

  1. Op je eigen tempo/strong>

In de gym zit je vast aan een schema, het aantal setjes en aan het aantal herhalingen. Maar tijdens een bootcamp werk je vaak met eigen tijd. Zo kunnen wij als bootcamp trainers ervoor zorgen dat iedereen zijn eigen niveau aan kan houden. Waar een gevorderde misschien wel 20 squats kan maken in 30 seconden, kan een beginner er gewoon 10 aanhouden. Zoals ik al zei: “iedereen kiest zijn eigen tempo”. Al gaan we natuurlijk wel op zoek naar je grenzen.

  1. Apenkooi

Over grenzen gesproken, ken je het spel apenkooi nog van back in the days? Eigenlijk is een bootcamp workout één grote apenkooi. Je rent en vliegt over een bepaalt terrein, doet verschillende oefeningen in verschillende spel-, challenge- en uithoudingsvormen.

  1. Teamwork

“Team work makes the dream work”. Een bootcamp is altijd in een groep. Ofcourse it’s so much fun, zo kan je al je vrienden meenemen en nog belangrijker is: je sleept elkaar er doorheen. Veel oefeningen zijn met een buddy, dus wie weet hou je er nog een fitfriend aan over. Everything is possible.

  1. Algehele fitheid

Je werkt aan je fitheid. Verwacht niet dat je daadwerkelijk echte guns à la Arnold kunt gaan opbouwen. Daar moet je echt voor het krachthonk in en met zware gewichten gaan werken. Bootcamp is wél de perfecte combinatie van lichaamseigen kracht, conditie, uithoudingsvermogen en vooral: zweten met plezier!

Ben je na het lezen van deze blog enthousiast geworden over bootcampen? Geef je dan nog snel op voor een gratis MENATWORKOUT bootcamp bij jou in de stad.

 

Meer blogs vind je op www.fitdutchies.nl!